Уважаемые Легионеры и просто граждане! Прилагаю запрос неравнодушного человека по поводу бесчинств на наших водоемах и БЛИЦ-ОТВЕТ прокуратуры Харьковской области.
Обращаю Ваше внимание на количество вопросов и количество драных ответов:
Харківському міжрайонному природоохоронному прокурору
Перепелиці О.М.
61093, м. Харьків,вул. Скорохода 7/9
голови громадської екологічної організації "Довкілля»,
депутата Куп’янської міськради Харківської області,
директора Куп’янської телерадіокомпанії
Доскальчука Володимира Івановича
ДЕПУТАТСЬКЕ ЗВЕРНЕННЯ
від 21 лютого 2010 року.
Шановний Олександре Миколайовичу!
Звертаюсь до Вас із зверненням щодо чисельних порушень вимог законодавства України і масового винищення аборигенних порід риб в Червонооскільському водосховищі комерційною структурою «Об’єднання підприємств «Асоціація користувачів водних живих ресурсів» (далі – Асоціація), яка здійснює свою діяльність на Червонооскільському водосховищі згідно з режимом рибогосподарської експлуатації, затвердженим 27.02.2003р. Головрибводом із доповненнями (далі-Режим), вимоги якого саме і порушує Асоціація, за потурання, як на мою думку, контролюючих органів, які б повинні були б вже давно припинити це знущання над довкіллям.
Наводжу Вам свої доводи та позицію:
1. Ось зведені до таблиці дані щодо вселення та вилучення ВЖР за весь період діяльності Асоціації починаючи з 2003 року за інформацією Державної екологічної інспекції Міністерства природи України на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 02.04.2007 року № 15197/1/1-07, та акту перевірки рибогосподарської експлуатації Червонооскільського водосховища Харківдержрибоохороною від 03.12.2009 року:
№ Рік Вилучення Вселення
План Факт План тис. шт. факт
1 2003 54,3 42% від плану ! 397,9 77% від плану !
2 2004 54,3 45% від плану ! 397,9 71% від плану !
3 2005 141,9 20,3% від плану ! 303,2 25, 4% від плану !
4 2006 256,7 1,47% від плану ! 369,5 Не проводилось !
5 2007 105,24 44,88 т ! 278,5 545,5 !
6 2008 145,92 39,62 т ! 355,1 355,1
7 2009 155,92 36,72 т ! 395,2 Не проводилось !
З наведеної таблиці видно, що за весь період діяльності Асоціації, починаючи з 2003р. не виконувались вимоги Режиму щодо вилучення і вселення ВЖР;
- пунктом 12 Режиму визначено характеристики та кількість знарядь та засобів лову. Тому коли Асоціація використовує знаряддя лову (сітки, невід) з характеристиками не зазначеними у п. 12, то це є порушенням вимог Режиму;
Відповідно до Інструкції « Про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах, затвердженої наказом Деркомрибгоспу України від 15.01.2008 року № 4» (далі – Інструкція-1) підставою для скасування Режиму можуть бути:
- порушення користувачем вимог Режиму, невиконання показників щодо вселення та вилучення ВЖР, - В наявності більш ніж достатньо фактів порушень Асоціацією вимог пунктів 12, 13, 14.1, 14.2, 14.4, 14,7 Режиму, невиконання нею 5 приписів (21.02.2005 р.,12.08.2005 р., 27.09.2005 р., 12.10.2005 р., які встановлені Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 13.06.2007 року по справі № АС-27/599-06 та вимог припису від 30.09.2009 р. , а також невиконання вимог Режиму щодо вилучення ВЖР у 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 та 2009 роках і щодо вселення їх у 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 та 2009 роках; чисельні порушення рибалками Асоціації Правил промислового рибальства і, враховуючи визначення режиму спільним наказом Міністерства аграрної політики України і Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 11.11.2005 N 623/404 (далі - Інструкція-2) як документ, що уточнює положення Правил промислового рибальства протягом певного періоду в певній водоймі, Режиму, підтверджені чисельними протоколами про адміністративні правопорушення працівниками Асоціації.
- погіршення стану запасів ВЖР у рибогосподарському водному об'єкті, - Про це свідчать чисельні перевірки промислового лову під час яких встановлювався вилов риби із значним перевищенням допустимого ліміту прилову молоді ( 98 % замість 8% допустимих !!!) та невиконання планових показників з вилову ВЖР.
На мою думку є більш ніж достатньо фактів щодо скасування Режиму Асоціації та притягнення до відповідальності посадових осіб Харківдержрибоохорони ( начальник – Резник В.М.) за ознаками злочинів, передбачених ст.ст. 364, 365 та 367 КК України, так як на лице факт зловживання владою, службовим становищем в інтересах Асоціації та невиконання ним своїх службових обов'язків.
Керівництво Харківдержрибоохорони не виконує свої службові обов’язки належним чином та не вживає заходів щодо скасування Режиму (подання до Держкомрибгоспу України), як того вимагає п. 3.3 Інструкції-1, після двох випадків невиконання вимог Режиму (наведено невиконання Асоціацією вимог обов’язкових до виконання приписів, вимог Режиму щодо вселення та вилучення ВЖР, використання Асоціацією знарядь лову всупереч вимогам п. 12 Режиму).
Ненадання до цього часу Харківдержрибоохороною подання до Держкомрибгоспу України щодо скасування Режиму Асоціації має ознаки злочину, передбаченого ст.ст. 364, 365 та 367 КК України.
2. Ще одним фактом зловживання владою, перевищенням службових повноважень та службового підроблення або недбалості з боку начальника Харківдержрибоохорони є його дії по невірному визначенню кількості знарядь лову, бірок для їх маркування та обсягів водних живих ресурсів, дозволених до видобування всупереч вимогам Режиму у промислових квитках на 2009 рік, наданих Асоціації, що підтверджується абз. 2 стор. 2 листа Державної екологічної інспекції в Харківській області від 31.03.2009 р. № 05-25/Д-68, та які мають ознаки злочинів, передбачених ст.ст. 364, 365, 366 та 367 КК України.
Своїми діями начальник Харківдержрибоохорони фактично дозволив, нехтуючи нормативними документами, регламентуючими промислове рибальство та спеціальне використання ВЖР, в інтересах Асоціації, виловлювати державної риби більше та більшою кількістю знарядь лову, ніж передбачено Режимом.
3. Про незаконність діяльності Асоціації свідчить лист начальника Московського РВ ХМУ ГУМВС України в Харківській області від 10.12.2009 р. № 67/кп-20830 згідно якого Асоціація не знаходиться за вказаною у ліцензії адресою і не переоформила її як того вимагає ст. 16 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності». Цією ж статтею визначено, що не переоформлена у встановлений 10-ти денний термін ліцензія є недійсною. Це свідчить про незаконність вилучення водних живих ресурсів Асоціацією і враховуючи вимоги п. 2.1.5 Інструкції-1, після розрахунку вилученої риби за період діяльності Асоціації з недійсною ліцензією, необхідно порушити питання про притягнення винних посадових осіб Асоціації до кримінальної відповідальності за ознаками злочину, передбаченого ст. 249 КК України та посадових осіб Харківдержрибоохорони за ознаками злочину, передбаченого ст. 367 КК України. Асоціація також заключила договори-підряду з ФОП на промисловий лов ВЖР у 2010 році на підставі недійсної ліцензії.
4. Ось ще один факт службової недбалості керівництва Харківдержрибоохорони в інтересах Асоціації. Відповідно до листа Держкомрибгоспу України від 06.05.2009 № 2-14-2/1790 рибалки у разі перевищення ліміту прилову виловленої молоді риби повинні припиняти промисел та змінювати його місце. Начальником Харківдержрибоохорони Резником В.М. як посадовою особою, не вживається ніяких заходів щодо припинення винищування молоді риби. Посадові особи Асоціації через службову недбалість Резника В.М., наносять своїми діями збитків рибному господарству України і порушують конституційні права Українського народу, який визначено власником природних ресурсів. По жодному з нижче наведених фактів ні Харківдержрибоохороною, ні посадовими особами Асоціації не вжито ніяких заходів щодо заборони та зміни місця промислу та характеристик знарядь лову, всупереч вимог п. 17 Правил промислового рибальства:
1. акт перевірки промлову від 02.08.2008 р. відповідальний за лов Асоціації Кулик Г.І. – прилов молоді 74%;
2. акт перевірки промлову від 04.08.2008 р. відповідальний за лов Асоціації Фесенко М.І. – прилов молоді 98,75%;
3. акт перевірки промлову від 04.09.2008 р. відповідальний за лов Асоціації Костиря Р.О. – прилов молоді 46%;
4. акт перевірки промлову від 20.11.2009 р. відповідальний за лов Асоціації Скачков Ю.В. – прилов молоді 98%;
5. 24.03.2009 р. відповідальний за лов Асоціації Сєврюков П.А. – прилов 94,4%.
Також по зазначеним фактам Харківдержрибоохорона не передавала до правоохоронних органів інформації, хоча в діях працівників Асоціації в наявності ознаки злочину, передбаченого ст. 249 КК України і це визначено п. 5.13 Положення про Державну інспекцію охорони, відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики України від 12 травня 2005 року N 198.
В діях ( бездіяльності ) посадових осіб Харківдержрибоохорони є ознаки злочинів, передбачених ст.ст. 364-367 КК України.
5. Пунктом 1.2 Інструкції - 2 визначено, що: рибоприймальний пункт (далі - РПП) - стаціонарне приміщення, призначене для приймання, зважування та обліку, тимчасового зберігання риби та інших водних живих ресурсів, розташоване безпосередньо за межами прибережної захисної смуги водного об'єкта, яке відповідає санітарним та технологічним нормам. Фактично Асоціація, за службової недбалості посадових осіб Харківдержрибоохорони, використовує тимчасові споруди для приймання і тимчасового зберігання ВЖР. Лише на стані в районі с. Богуславка є стаціонарне приміщення, яке у порушення вимог водного, земельного законодавства та вищезазначеної інструкції знаходиться в прибережно-захисній смузі Червонооскільського водосховища. Посадові особи Харківдержрибоохорони на паперах визначають наявність 3 РПП, які «відповідають вимогам».
В діях посадових осіб Харківдержрибоохорони в наявності ознаки злочину, передбаченого ст. 367 КК України.
6. 30 січня 2010 року на виконання звернення депутата Верховної Ради України Д.О. Шенцева Борівським РВ ГУМВС України Харківської області було проведено заходів щодо перевірки фактів, зазначених у зверненні з залученням рибінспекції, членів громадської екологічної організації «Довкілля» та громадськості під час якої у Червонооскільському водосховищі на протяжності лише у 2 км було вилучено 119 шт. бракон’єрських сіток. Факт свідчить про неналежне виконання посадовими особами Харківдержрибоохорони своїх службових обов’язків та порушення посадовими особами Асоціації вимог п. 2.13 Інструкції – 1 щодо охорони водних живих ресурсів, що до речі є підставою для скасування Режиму.
Згідно пояснень рибалок сітки їм привозив та вказував ставити інспектор Харківдержрибоохорони Татарін Віталій Леонідович.!!!
7. Ще одним фактом службової недбалості керівника Харківдержрибоохорони є визначення у дозвільних документах на 2010 рік - талонах на промисловий лов риби - невірного користувача. Режимом визначено користувача – ОП «Асоціація користувачів ВЖР», а В.М. Резник підписує та скріплює печаткою талони, де користувачем визначено Червоноскільське СТРГ. До речі така юридична особа взагалі відсутня у Єдиному державному Реєстрі підприємств та організацій України.
8. Режим Рибогосподарської експлуатації Червонооскільського водосховища, затверджений Головрибводом 27.02.2003 року, скасовано наказом Державної інспекції охорони, відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства від 27.06.2006 року № 84 у зв’язку з численними порушеннями його вимог. Асоціація звернулась до Харківського господарського суду з позовом про скасування наказу № 84. Постановою господарського суду Харківської області від 15.02.2007 р. по справі № АС-27/599-06 позов було задоволено. Рибінспекцією було подано апеляцію до Харківського апеляційного господарського суду. Постановою якого від 13.06.2007 року постанову господарського суду було скасовано і позивачеві (Асоціації) в позовних вимогах відмовлено. Постанова оскаржена не була і вступила в законну силу.
Дії Асоціації по здійсненню рибогосподарської діяльності на підставі скасованого Режиму мають ознаки злочину передбаченого ст. 249 КК України. Починаючи з 13.06.2007 року Асоціація не має законних підстав для здійснення промислового лову. В діях посадових осіб Харківдержрибоохорони є ознаки злочину, передбаченого ст.ст. 364-367 КК України.
Для розрахунку збитків повинно враховувати всю рибу вилучену Асоціацією з 13.06.2007 р. по сьогоднішній день.
9. 20 лютого 2010 року до мене як до директора Куп’янської телерадіокомпанії звернулися громадяни щодо заборони ним працівниками Асоціації, а саме відповідальним за промисел ПП Скачковим Ю.В., бурити лунки на Червонооскільському водосховищі поблизу смт. Борова.
Було вжито заходів щодо прибуття на місце працівників Борівського МВ ГУМВС України, які це зафіксували та встановили факт позначення промислових знарядь лову Асоціацією саморобними бирками у порушення вимог Режиму та пунктів 6.1.1; 6.1.7 ; 9.13.5 Правил промислового рибальства, затверджених наказом Державного комітету рибного господарства від 18.03.99 № 33.
В діях посадових осіб Асоціації я вбачаю порушення прав громадян, гарантованих Конституцією України, ст. 47 Водного кодексу України щодо права на загальне водокористування та здійснення промислового лову всупереч вимогам чинного законодавства України.
Прошу провести перевірку по цих фактах окремо, встановити винних та вжити заходів прокурорського реагування.
10. 19 червня 2008 року Харківським обласним виробничим управлінням меліорації і водного господарства проведено ряд перевірок дотримання вимог водного законодавства в прибережній захисній смузі Червонооскільського водосховища на території Ізюмського, Куп’янського і Борівського районів. При цьому повсюдно було встановлено наявність звалищ побутового сміття в межах прибережно-захисної смуги водосховища, виявлено збудовані господарські споруди без наявності відповідних дозволів, влаштовано пункти базування плавзасобів, відсутні документи щодо права користування земельною ділянкою водного фонду та відведення землі під пункти базування та обслуговування транспортних засобів, у порушення ст. 61 Земельного кодексу України.
В силу п. 4 ст. 59 Земельного кодексу України громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватись на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів а також озера, водосховища , інші водойми, болота та острови для рибогосподарських потреб.
У відповідності до ч. 3 ст. 125 ЗК України приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.
Асоціація не отримувала права на використовувану нею для риборозведення, промислового вилову риби та облаштування рибацьких станів земельну ділянку у Борівському, Куп’янському, Ізюмському районах Харківської області, на яких розташоване Червонооскільське водосховище, що підтверджується листом Головного Управління Держкомзему у Харківській області від 29.09.2008 року № 01-06/08-20/4206. Факт незаконного використання земель підтверджується також листами Державного підприємства «Куп’янське лісове господарство» від 20.06.2009 року № 442 та від 08.12.2009 року № 931, актом перевірки рибогосподарської діяльності Асоціації КВЖР від 03.12.2009 року, де зазначено, що оренда не оформлена, та актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 22 грудня 2009 року Державної інспекції з контролю за використанням та охороною земель у Харківській області.
Факт використання земель саме Асоціацією підтверджується актом перевірки державної інспекції з безпеки мореплавства флоту рибного господарства від 16.10.2008 р № 22.
Прошу провести перевірку та притягнути винних до відповідальності.
11. Законодавством України передбачено здійснення рибогосподарської діяльності тільки з надбанням права на користування водного об’єкту ( ст. 68 ВКУ та ст.17 Закону України «Про тваринний світ» ).
Користування Асоціацією Червонооскільським водосховищем для потреб рибного господарства здійснюється у порушення вимог цих законів України.
Взагалі процедура надання природних ресурсів у спеціальне користування врегульована актами ресурсного законодавства (поресурсових законах та ко¬дексах). Ст. 68 Водного кодексу України визначає, що питання користування водами для потреб рибного господарства регулюються Законом України "Про тваринний світ". Ст.17 Закону України «Про тваринний світ» визначає, що: «Спеціальне використання об'єктів тваринного світу в порядку ведення рибного господарства здійснюється з наданням відповідно до закону підприємствам, установам, організаціям і громадянам права користування рибогосподарськими водними об'єктами». Ст. 51 Водний кодексу України це право визначено орендою водних об’єктів (ст. 51). Асоціація цього права не отримувала !!!
Надання у користування ВЖР без вирішення питання права на користування водним об’єктом суперечить законодавству України. Асоціацією не виконано вимог чинного законодавства України щодо набуття права на користування водним об’єктом.
Надання природного ресурсу в користування передбачає вчинення низки послі¬довних дій: подання клопотання, його погодження, підготовка проекту виділення (надання) ресурсу, погодження та експертиза, прийняття рішення про передачу ресурсу, визначення меж ресурсу, що надається в натурі (на місцевості), видача правовстановлюючого документа (укладення договору), реєстрація державних актів.
Чи є Режим правовстановлюючим документом, державним актом?
Природні ресурси є об'єктами права власності Українського народу, який здійснює владу як безпосередньо, так і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування, а тому позбавити його повноважень, що випливають із змісту права власності на природні ресурси, не має права жоден з його представницьких органів.
Прошу надати відповідь щодо відповідності затвердження Режимів та погодження їх Харківдержрибоохороною в межах Харківської області (близько 70) Конституції України, земельного, водного, господарського та природоохоронного законодавства.
При наданні відповіді прошу враховувати ст. 8 Конституції України щодо принципу верховенства права, а не посилатись на тимчасові інструкції, постанови, накази.
Враховуючи вищевикладене та у відповідності зі ст.ст. 20, 21 Закону України «Про прокуратуру» здійснити перевірку по всім піднятим питанням, надати конкретні відповіді по кожному пункту письмово, у передбачений законодавством термін та вирішити питання щодо:
1. Принесення протесту на режими рибогосподарської експлуатації водойм в межах Харківської області, що затверджені у порушення вимог Конституції України, ст. 68 Водного кодексу України, ст.ст. 59 та 125 Земельного кодексу України, ст. 17 Закону України «Про тваринний світ»;
2. Припинення рибогосподарської експлуатації Червонооскільського водосховища на виконання вимог наказу Державної інспекції охорони, відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства від 27.06.2006 року № 84 та за численні порушення вимог Режиму;
3. Встановлення розміру збитків, заподіяних державі Україна, враховуючи факти здійснення Асоціацією рибогосподарської діяльності на підставі:
- недійсної ліцензії, згідно з вимогами ст. 16 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»;
- скасованого Режиму;
- ст. 249 КК України;
- ст. 17 Закону України «Про тваринний світ».
Та зобов’язати винних компенсувати їх державі. (Асоціація надавала щомісячні звіти до Харківдержрибоохорони з обсягами вилученої риби, які також фіксувалися у журналах вилучення ВЖР, які є документами суворої звітності);
4. Притягнення винних посадових осіб Харківдержрибоохорони та Асоціації до кримінальної відповідальності за ознаками злочинів, передбаченого ст.ст. 249, 364, 365, 366 та 367 КК України, враховуючи, що в результаті їхнього зловживання своїм службовим становищем та внаслідок службової недбалості порушуються права Українського народу та завдається істотної шкоди довкіллю;
5. Скасування ліцензії Асоціації на здійснення промислового лову риби та всіх договорів, які нею укладено з іншими фізичними та юридичними особами на здійснення промислового лову, як не відповідаючих вимогам чинного законодавства України та укладених Асоціацією на підставі недійсної ліцензії та скасованого Режиму;
6. Припинення порушень земельного законодавства України і притягнення винних до відповідальності.
Додаток: копії –
1. мого депутатського посвідчення;
2. мого посвідчення директора Куп’янської телерадіокомпанії;
3. 1 компакт-диск на якому містяться копії:
- дані щодо вселення та вилучення ВЖР за весь період діяльності Асоціації починаючи з 2003 р. за даними Державної екологічної інспекції Міністерства природи України на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 02.04.2007 р. № 15197/1/1-07;
- акт перевірки рибогосподарської експлуатації від 03.12.2009 р.;
- лист Державної екологічної інспекції в Харківській області від 31.03.2009 р. № 05-25/Д-68;
- лист начальника Московського РВ ХМУ ГУМВС України в Харківській області від 10.12.2009 р. № 67/кп-20830;
- лист Держкомрибгоспу України від 06.05.2009 № 2-14-2/1790;
- акти перевірки промлову від 02.08.2008; 04.08.2008; 04.09.2008; 24.03.2009; 20.11.2009.
- талони на промисловий лов риби на 2009 та 2010 роки;
- наказ Державної інспекції охорони, відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства від 27.06.2006 року № 84;
- постанова господарського суду Харківської області від 15.02.2007 р. по справі № АС-27/599-06;
- постанова апеляційного господарського суду Харківської області від 13.06.2007 р. по справі № АС-27/599-06;
- лист Головного Управління Держкомзему у Харківській області від 29.09.2008 року № 01-06/08-20/4206;
- листи Державного підприємства «Куп’янське лісове господарство» від 20.06.2009 року № 442 та від 08.12.2009 року № 931;
- акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 22 грудня 2009 року Державної інспекції з контролю за використанням та охороною земель у Харківській області.
- акт перевірки Асоціації державною інспекцією з безпеки мореплавства флоту рибного господарства від 16.10.2008 р № 22.
Голова громадської екологічної організації «Довкілля»,
депутат Куп’янської міської ради Харківської області,
директор Куп’янської телерадіокомпанії В. Доскальчук.
21 лютого 2010 року
БЛИЦ-ОТВЕТ :
СЛОВ НЕТ....